
Telia må fra og med 1. mars 2025 fjerne TV 2s kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, fordi de ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager ulempene dette medfører. Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, men det må være på rimelige vilkår.
PS: Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at dere oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Kompensasjon
Som kunde vil du automatisk få 50 ekstra TV-poeng som er tilgjengelig i valgmenyen som du kan bruke til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester.
Alternativt kan du velge inntil 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer månedsprisen på strømmetjenesten TV 2 Play Basis. Ta kontakt med oss i Sucom om du ønsker å bruke denne kompensasjonen i stedet for ekstra poeng.
Egen kompensasjonsordning for Kollektiv-avtaler.
Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, men det må være på rimelige vilkår.
PS: Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Spørsmål og svar
Følgende kanaler og strømmetjenester berøres:
- Faste TV-kanaler: TV 2 Direkte, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil og TV 2 Nyheter
- TV-kanaler som kan velges inn: TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2
- TV-kanaler i tilleggspakker: TV 2 Sport Premium, TV 2 Sport Premium 2, Hits, Stars og SF-kanalen
- Strømmetjenester: TV 2 Play (med og uten reklame) og Nordisk Film+
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Videre vil kunder som har tilgang til TV-kanaler i tilleggspakker ikke bli fakturert i aktuell periode.
Fra og med 1. mars.
Du som kunde vil i dette tilfellet kompenseres gjennom 50 ekstra TV-poeng som kommer automatisk, eller du kan velge inntil 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer månedsprisen på et TV 2 Play Basis-abonnement.
Dersom TV-abonnementet ditt inngår i en fellesavtale gjelder egen månedsrabatt som eventuelt vil avtales direkte med styret i din boligsammenslutning.
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Merk at TV 2 Play ikke vil være tilgjengelig via Telia Play-appen, så du må bruke TV 2 Play-appen direkte på Telia box.