FAQ
Nei, du kan velge fritt, så ofte du vil. Noen strømmetjenester krever en enkel registrering eller aktivering.
Nei, per i dag er det ikke mulig å sperre denne funksjonen, den vil oppdateres på alle Telia Boxer.
Tekst-Tv slik du kjenner det fra før finnes dessverre ikke på Telia Play.
Men NRK har en egen hjemmeside for det her.
Det er derimot en funksjon for teksting av TV for hørselshemmede.
For å slå på teksting gjør følgende:
- Stå på en kanal du ønsker å endre tekstingen på
- Trykk OK på fjernkontrollen
- Trykk deg inn på undertekster
- Velg ønsket undertekster: Av, Automatisk, norsk (For hørselshemmede) eller norsk.
Ønsker du å at dine avtaler skal flyttes over til ny eier. Ny eier må ta kontakt med oss på telefon 71 40 55 00, send e-post til: post@sucom.no eller bruk vårt kontaktskjema.
Ønsker du å ta med Telia box med utstyr til ny adresse, må boksen registreres på ny adresse i vårt kundesystem. Ta kontakt med oss på telefon 71 40 55 00, send e-post til: post@sucom.no eller bruk vårt kontaktskjema.
Med Avtalegiro betales regningene i nettbanken automatisk på forfallsdato. Det eneste du må passe på er at det er dekning på konto ved forfall. Resten går av seg selv. Avtalegiro kan kombineres med eFaktura.
eFaktura er enkelt, fleksibelt og du trenger ikke å taste inn lange KID-nummer. Du får regningen rett i nettbanken din, ferdig utfylt med KID-nummer. Det eneste du trenger å gjøre er å godkjenne betalingen. Du kan både endre forfallsdato, beløp og belastningskonto. I nettbanken har du full oversikt over betalte og ubetalte regninger.
Av miljøhensyn oppfordrer vi alle våre kunder til å velge elektronisk faktura. Dersom det ikke opprettes eFaktura eller e-post faktura vil vi sende papirfaktura per post. Papirfaktura koster kr 50,- per faktura.
Motta eFakturaer «på vegne av»
Tidligere har man kunnet samtykke til bestemte deler av en faktura («Ja takk til bestemte») og dermed har det vært mulig å etablere en eFakturaavtale som er adressert til andre enn deg selv (eks: motta eFaktura på vegne av f.eks. barn, ektemake, verge, etc.).
Etter innføring av eFaktura 2.0 vil det alltid være den som er oppgitt som mottaker på eFakturaen, som faktisk får den presentert i sin betalingsflate. Noen av årsakene til dette er at det er viktig i henhold til personvernlovgivningen at fakturakrav kun blir presentert til rett mottaker, og at det kunne bli brukt som svindelmetode.
Dersom du ønsker at eFakturakravet skal sendes til andre enn deg selv, må dette avtales direkte med eFakturautsteder, slik at den mottakeren du ønsker skal motta og behandle eFakturaen, får denne adressert til seg.
Netflix er en strømmetjeneste som tilbyr en rekke prisbelønte serier, filmer, anime, dokumentarer og annet på tusenvis av internett-tilkoblede enheter.
Du kan se så mye du vil, når du vil, og det helt uten reklame. Det finnes alltid noe nytt å oppdage, og nye serier og filmer legges til hver uke!
Telia Play er et abonnement som gir deg adgang til over 100 strømmetjenester og kanaler, og en hel del mer.
- De største strømmetjenestene samlet ett sted
- Valgfrihet – med et tastetrykk bytter du fra HBO Max til Viaplay, til Netflix, til Skyshowtime. Se hva du vil, når du vil.
- Alle de kjente og utenlandske kanalene i ett abonnement (og mange mindre kjente og store)
- Se direktesendte underholdningsfavoritter
- Se ting når det går eller spol tilbake og se ting i etterkant
- Opptak (eget abonnement) og arkiv
Dersom du sier opp ditt TV-abonnement må Telia Boxen leveres inn etter at oppsigelsestiden er utløpt. Dekoder med utstyr kan leveres eller sendes til våre kontorer i Eidsvåg og Sunndalsøra.
Bokser med utstyr som ikke blir levert inn etter oppsigelsestid blir fakturert kunde med kr 1.000,-.
Prøv aller først en restart av boksen – trekk ut strømkabelen, tell til ti og sett den inn igjen.
- Naviger til Hovedmeny
- Bla mot høyre til tannhjulet (Innstillinger) og ned til "Legg til konto"
- Velg Telia-konto
Ser du ikke kundenummeret ditt?
- Logg inn og følg stegene på skjermen
- Forsøk å se direkte-TV
Ser du kundenummeret ditt?
- Naviger til direkte-TV og spill av en direktesendt kanal
- Trykk OK
- Gå til innstillinger i menyen under avspillingslinjen
- Trykk OK og gå til "Kanalkilder"
- Velg Telia TV, vent mens kanalene lastes inn og trykk så "ferdig"
Obs! Har du nylig valgt inn kanalen du leter etter? Det kan ta litt tid før den er tilgjengelig på Telia-boksen din.
Har du fortsatt ikke tilgang til kanalen? Noen kan oppleve at de mangler tilgang til enkelte kanaler, og dette kan ofte skyldtes at kanaler du leter etter ikke ligger i kanallisten din.
Slik fikser du det:
- Se på direkte-TV
- Trykk "OK" og velg "Innstillinger", deretter "OK" igjen
- Bla nedover til "Tilpass kanallisten" og legg til kanalen du mangler
Forsøk først en reboot ved å ta strømmen på Telia-boksen.
Hvis det ikke fungerer, husker du om du la inn Telia-kontoen din under førstegangsoppsettet?
- Åpne "Innstillinger" fra hovedmenyen
- Bla nedover til "Kontoer" og trykk på "OK"
Får du ikke opp en Telia-konto der, trykk du på "Legg til konto" og følg stegene.
Står det at du er logget på en Telia-konto, og du fortsatt har problemer, ta kontakt med kundeservice.
Du har adgang til alle inkluderte strømmetjenester og kanaler med det samme. Ved siden av dette kan du fritt velge mellom alt det valgfrie innholdet, det vil si at du kan se en serie på Netflix, bytte til HBO Max og se en film der og sånn fortsetter det egentlig bare.
Pris for Telia Play er kr 585,- per. måned. Inkludert er 50 poeng og 1 stk. Telia box.
Vi tilbyr pakkepris med våre bredbåndsprodukter, så her er det penger å spare.
Når du følger instruksjonene i meldingen eller e-posten du får fra oss når du velger inn Netflix, vil kontoen knyttes til Telia umiddelbart. Du vil ikke bli kreditert for det du allerede har betalt til Netflix for inneværende fakturaperiode.
Når du følger instruksjonene i meldingen eller e-posten du får fra oss når du velger inn TV2 Play, vil kontoen knyttes til Telia umiddelbart. Du vil ikke bli kreditert for det du allerede har betalt til TV2 Play for inneværende fakturaperiode.
Dersom du som kunde prøver å se innhold du ikke har valgt, og ikke har nok poeng til å se det, vil du få beskjed i Telia Play om at du mangler poeng, og må logge deg inn på Min Side Telia for å kjøpe dette. Etter kjøp vil du se ny tilgjengelig poengsum når du kommer inn i Telia Play igjen. Det kan være at du må refreshe Telia Play/eventuelt logge inn på nytt for å se ny poengsum, dersom den ikke dukker opp umiddelbart. Du kan nå velge å se det innholdet du ville se.
Det finnes ingen karantene på valg av innhold i Telia Play, slik at her kan ulike brukere av Telia Play oppdatere innhold slik de vil.
Merk at du må logge deg på nytt hvis du velger Netflix ut og så inn igjen. Du beholder seerhistorikk og brukerprofiler dersom du bruker samme e-postadresse som tidligere.
Beholder jeg da brukerprofiler og seerhistorikk? Det går helt fint – du beholder brukerprofiler og seerhistorikken fram til du velger det inn igjen.
NB! Dersom du velger ut TV2 Play Film og serier uten reklame, vil du fremdeles ha tilgang til alt innholdet, så nær som Britbox-innhold, via den inkluderte tjenesten TV2 Play Basis med reklame.
Velg V Sport inn i din kanalpakke for 40 poeng.
Med V Sport får du den beste sporten fra verdens største ligaer. Nyt sport i verdensklasse med rettigheter som Bundesliga, Ligue 1, NHL, Formel 1, Europa League og Conference League, MotoGP og mye mer.
I Telia Play finnes et bredt utvalg av innhold, fra de mest populære strømmetjenester som Netflix, HBO Max, Viaplay og TV2 Play, til hundrevis av TV-kanaler, og Filmbutikk med det nyeste innholdet.
Se oversikt her (krever innlogging)
Den personen som er logget inn i Telia Play vil kunne velge innhold der. Det vil si alle brukere med tilgang til Telia Play i husholdningen. Det kreves ingen registrering av juridisk eier/identifisering e.l for å velge innhold.
Her finner du en oversikt over kanaler, strømmetjenester og premiumpakker du kan velg. Samme oversikt finner du inne på Min Side Telia.
Du får Netflix Standard med to samtidige brukere og opptil 1080 p bildeoppløsning.
Dersom du ønsker Netflix Premium med opptil fire samtidige brukere og 4K oppløsning, må du først velge inn Netflix via kanalvelgeren på Telia box eller logge deg inn på Min side Telia, og så kjøpe Netflix Premium i Netflix-appen, for 50,-/måned.
Strømme – og tv-tjeneste
Har du produktpakke, så skal Telia box med utstyr som fjernkontroll, HDMI, strømadaper og ethernetkabel leveres inn innen en uke etter oppsigelsesdato. Blir ikke boks med utstyr levert inn, sendes en faktura på kr 1.000,-.
Fra borettslag
Flytter du fra borettslag, skal Telia box med utstyr stå igjen. Ny eier må ta kontakt med oss for å få omregistrere boksen.
Bredbånd
Har du bredbånd over Hybridfiber (Coax), skal modem leveres inn etter oppsigelse.
Har du bredbånd via fiber, så skal ikke fastmontert fibermodem inkl. en trådløs enhet leveres inn. Det hører til enheten og var med i installasjonen.
Eget innkjøpt utstyr utover dette er i din eiendom og skal heller ikke leveres inn.
CMore TV-kanalene er flyttet til TV2 Play, og vil ikke lengre være tilgjengelig i Telia Play. Det betyr at du nå kan se kanalene på tv2.no, eller i TV2 Play-appen på Telia Box, mobil eller nettbrett.
For å finne radio gjør du følgende:
- Trykk på huset på fjernkontrollen
- Gå videre til Apper
- Naviger deg til Radio Player
Her finner du de norske radiokanalene.
Om du har Telia Box så er Netflix-appen forhåndsinstallert, og du har en egen knapp på fjernkontrollen som tar deg direkte til Netflix.
Netflix fungerer også på datamaskiner, smarttelefoner (iOS og Android), nettbrett, strømmespillere og spillkonsoller.
Du finner alt fra TV 2 Play i Telia Play og TV 2 Play sin egen app, som er tilgjengelig for smart-TV-er, spillkonsoller, smarttelefoner og nettbrett. Du kan også se TV 2 Play i en nettleser på datamaskinen din.
Oppsigelsestiden er inneværende måned + neste måned.
Innhold som blir valgt skal være tilgjengelig på noen sekunder, alt fra 5-15 sekunder. Du vil da se en mørk skjerm med «spinner» i disse sekundene, før de blir sendt videre til innholdet du vil se. I noen tilfeller vil det kanskje kunne ta noen minutter å oppdatere innhold.
Per i dag kan 2 brukere se på innhold i Telia Play samtidig hjemme per abonnement, pluss Telia Boxer
Så ofte du vil! Det er ingen bindingstid eller annet å tenke på. Du velger inn og ut og endringen skjer umiddelbart. Noen strømmetjenester krever en enkel aktivering.
Du kan endre på innhold så ofte du vil. Det finnes ingen bindingstid eller karantenetid på innhold i Telia Play.
Vi tilbyr Telia Play i pakke med våre bredbåndsprodukter. Ta kontakt med oss på telefon 71 40 55 00, send e-post til: post@sucom.no eller bestill her.
- Plasser ruter nærmest der du surfer mest, helst høyt på veggen. Unngå å ha ruteren plassert i skap eller hengende på murvegg.
- Har du en gammel ruter, vurder å kjøp en ny.
- TV boks og modem må ikke står for nære.
- Test datautstyret. Opplever du at noe av ditt datautstyr er tregere enn andre enheter kan det være at det begynner å bli for gammelt.
- Oppgrader alt utstyr når det kommer varsel om oppgradering fra leverandøren.
- Støy og antall enheter som er koblet på nettet samtidig kan gi dårligere signal. Skru av dingser som har radiosender i seg for å se om signalet forbedrer seg (for eksempel babycall).
- Test signalet på ulike tider av døgnet og på ulike plasser i boligen.
Opplever du dårlig dekning i enkelte deler av huset kan det være at boligen din har vanskelige dekningsforhold, eller at utstyret ikke er kraftig nok. For å få optimal dekning i hele boligen din anbefaler vi kjøp av flere enheter.
En løsning er oppkjøp av kraftigere ruter og WiFi-utvidere etter behov. Vi kan komme på befaring for å finne ut hvilket oppsett som gir deg optimalt signal, der du måtte ønske det.
Ta kontakt med oss på telefon 71 40 55 00 eller send e-post til: post@sucom.no.
Du kan velge inn Netflix via kanalvelgeren på Telia box eller logge deg inn på Min side Telia.
Du kan enkelt velge inn TV2 Play via kanalvelgeren for 0 poeng med reklame og 20 poeng for TV2 Play Film og serier, her: https://www.telia.no/minside/valgmeny/.
Undertekster på direkte-TV
Trykk på "OK" mens du ser på direkte-TV, da skal du få opp et valg om teksting for hørselshemmede. Vi anbefaler valget "Norsk (SDH)".
Undertekster på strømmetjenester og leide filmer
- Trykk på hjem-knappen (den ser ut som et lite hus)
- Gå til "Innstillinger" (ser ut som et tannhjul)
- Gå til "Tilgjengelighet" og så "Teksting"
- Velg hvilket språk og hvilken farge teksten skal ha – ofte er gul skrift på sort eller blå bakgrunn godt synlig
Det gjøres på to måter:
- Skru fast antennekabel i Telia boxen og koble den andre enden i antenneuttaket.
- Koble nettverkskabel i Ethernet-porten på Telia boxen og andre enden i Lan-porten i modem/router. (Anbefales ikke trådløs).
- Sett i vedlagte HDMI-kabel i TV og Telia boxen.
- Skru på strøm.
Har du nettverksuttak/Fiber:
- Koble nettverkskabel i Ethernet-porten på Telia boxen og andre enden i Lan-porten i modem/router. (Anbefales ikke trådløs).
- Sett i vedlagte HDMI-kabel i TV og Telia Boxen.
- Skru på strøm.
Her kan du ta en titt: https://www.youtube.com/watch?v=Kohn8OxsCA0
For å lage din egen favorittliste gjør du følgende:
- Trykk OK på fjernkontrollen når du ser på en TV-kanal
- Velg Innstillinger
- Velg Tilpass kanallisten
- Trykk OK per kanal du ønsker å fjerne/legge til
Det er nå kun de kanalene som du har valgt som vil ligge under guide på fjernkontrollen og hjem i menyen.
Du finner filmer du kan leie/kjøpe i Filmbutikken i hovedmenyen i Telia Play. Når du leier eller kjøper filmen blir du bedt om å taste inn telefonnummer. Det er viktig at dette er nummeret som er koblet til kundeforholdet ditt. Du vil så motta en kode på SMS, som du taster inn i nettleseren din. Filmen vil faktureres på din neste faktura fra SuCom.
For å logge deg inn på Min Side hos Telia må du gå inn via denne linken. Bank ID må brukes for å logge inn første gang.
Gå inn på nettbanken din når du får regningen. Tast inn Sucom på den gamle måten, så kommer det opp et tilbud om efaktura-avtale. Registrer så de nødvendige data (inkl. din e-post adresse). Du vil nå få neste faktura som efaktura. (NB! Faktura trekkes ikke automatisk. Du godkjenner hver enkelt betaling. For automatisk trekk av regning, må du lage avtalegiro.
Når du betaler en regning til en bedrift som tilbyr AvtaleGiro, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en AvtaleGiro-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen. Du får beskjed når avtalen trer i kraft og må betale regninger tilsendt i posten som normalt inntil avtalen er aktivisert.
Opplever du dårlig eller varierende hastighet på din internettforbindelse? Lurer du på om du får den hastigheten du har bestilt eller om du må endre abonnement for å imøtekomme behovene i hjemmet? En hastighetstest via et speedometer (www.speedtest.net ) sjekker hvor rask din nettlinje er og om den leverer det som er forventet. Dette kan du gjøre enkelt med en datamaskin.
Få en mest mulig korrekt test ved å:
- Stenge alle programmer på maskinen din mens testen pågår
- Teste både i rommet der ruteren din står og i andre rom (får du dårligere hastighet i andre rom enn hvor ruteren din er har du mest sannsynlig problemer med det trådløse signalet)
- Ikke kjøre flere maskiner på samme linje
- Teste med nettverkskabelen satt rett inn i datamaskinen fra fibermodemet (henger fast i veggen). Dette utelukker problemer med det trådløse nettet.
For å velge inn kanaler kan du gå via kanalvelgeren på Telia box eller logge deg inn på Min side Telia. Med Telia Play har du 50 poeng tilgjengelig til å velge inn det du ønsker å se.
Det er også mulig å kjøpe seg ekstra poeng, om det er ønskelig. Dette gjøres på Min Side Telia.
For at Telia-boksen din skal fungere optimalt er det viktig at den er oppdatert. Hver gang en ny oppdatering er tilgjengelig vil boksen din automatisk motta denne, og du vil få en forespørsel på TV-en om du vil oppdatere.
Kunder med iPhone og iOS versjon 16.0.x eller 16.1.x, kan for tiden oppleve at det ikke går an å se direkte-TV på Telia Play-appen. Typisk kommer feilmeldingen "Noe gikk galt. Kan ikke dekode."
Dette problemet løser seg ved å oppdatere iPhone til iOS versjon 16.2.x.
Kode-SMSen blir sendt til mobilnummeret registrert på kundeforholdet. Er dette feil kan du endre det selv på Min Side.
Når du velger inn en strømmetjeneste i Telia Play, registrerer du deg. Hvis du allerede har et abonnement, beholder du det, men vi sørger for at du ikke betaler to ganger, og for at du beholder historikken din.
Når du velger en strømmetjeneste ut fra Telia Play, kan du velge om du vil ta opp igjen betalingen og betale for denne separat. Men du behøver ikke – velg den inn igjen og du har adgang!
- Restart modem ved å trekke ut strømkabelen i minimum 30 sekunder.
- Sjekk at alle kabler er koblet korrekt, og at de sitter godt i kontaktene.
- Hvis du fremdeles opplever dårlig hastighet kan det være at boligen din har vanskelige dekningsforhold. Dette kan komme av type vegger og materialvalg i boligen, avstand, omstendigheter i nærheten som som kan virke signalforstyrrende.
- En løsning er oppkjøp av kraftigere ruter og WiFi-utvidere etter behov. Vi kan komme på befaring for å finne ut hvilket oppsett som gir deg optimalt signal, der du måtte ønske det. Kontakt oss her
Har du problemer med direkte-TV er det et par ting som må sjekkes, men prøv aller først en reboot av boksen din. Trekk ut strømkabelen, tell til ti og sett den inn igjen.
Sjekk at boksen er korrekt oppkoblet
Det er viktig at boksen er koblet opp som den skal, og har du et nettverksuttak skal Telia-boksen kobles direkte i hjemmesentralen (den firkantede boksen som sitter i stikkontakten). Har du et antenneuttak skal Telia-boksen kobles med en coax-kabel til antenneuttaket, og til nett med kabel eller wifi.
Er du usikker på om boksen er koblet opp riktig, eller om førstegangsoppsettet gikk som det skulle? Ta en titt på veiviseren for oppkobling.
For at du skal kunne se på direkte-TV er det viktig at du er logget på Telia-kontoen din.
Slik sjekker du om du er logget inn:
- Åpne "Innstillinger" fra hovedmenyen
- Bla nedover til "Legg til konto"
Ser du der en Telia-logo og kundenummeret ditt? Det betyr at du er logget inn, og hvis du har sjekket at boksen korrekt koblet til og oppdatert, ta kontakt med kundeservice.
Brukernavnet ditt er det samme som du bruker til å logge deg inn på Mine Sider. Det er enten mobilnummeret ditt eller den e-postadressen abonnementet ditt er registrert på.
Passordet ditt har du satt selv, men dersom du ikke husker det kan du bestille et nytt. Det gjør du ved å klikke på lenken "Send meg passord". Du vil da motta et engangspassord på SMS eller e-post.
OBS! Passordet sendes til mobilnummeret eller e-postadressen som er registrert på abonnementet.
Får du ikke tilsendt et nytt passord, eller fungerer det ikke å bytte? Da må du ta kontakt med kundesenteret vårt for videre hjelp.
På grunn av vedlikehold og overflytting av kanaler til nye plattformer, vil enkelte kunder oppleve manglende teksting på innvalgte kanaler. Tekstingen vil komme tilbake, men det tar litt tid. Vi beklager dette
Forsøk en omstart av modemet ditt
- Trekk strømkabelen ut av modemet
- Vent i noen minutter
- Sett strømkabelen tilbake
- Sjekk samtidig at alle kabler sitter godt.
Hvordan lyser lampene?
Du kan se at modemet ditt er koblet til nett og sender ut trådløse signaler ved å sjekke lampestatusen. Ofte skal lampene merket wifi, pil opp, pil ned og power-symbolet lyse grønt.
OBS! Lyser ikke lampene på modemet i det hele tatt, eller lyser neon av de nevnte lampene rødt? Da må du ta kontakt kundesenteret vårt.
Sjekk de trådløse innstillingene
Sjekk at du er koblet på det riktige trådløse nettverket. Du finner det opprinnelige navnet og passord på et klistermerke på undersiden/siden av modemet.
Forsøk å koble modemet direkte til nettverksuttaket
Neste steg er å koble en datamaskin direkte til modemet ditt med en nettverkskabel. Denne kabelen fulgte med modemet.
- Koble nettverkskabelen til modemet ditt i en av portene merket med LAN eller ETHERNET
- Koble den andre enden av nettverkskabelen i en datamaskin
- Forsøk å åpne en nettside
Dersom du ikke har nett på datamaskinen når den er kablet direkte til modemet må du ta kontakt med kundesenteret vårt.
Har du nett på datamaskinen når den er kablet, men fortsatt ikke trådløst nett må du ta kontakt med kundesenteret vårt.
Du kan endre ved å logge deg inn på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 71 40 55 00.
Hvis du ønsker å si opp ditt abonnement. Ta kontakt med oss på tlf. 71 40 55 00, send e-post til: post@sucom.no eller bruk vårt kontaktskjema.
Oppsigelsestiden er inneværende måned + 1 mnd.
Opplever du at sendingene skurrer, lyden henger bak eller andre problemer med avspillingen, skyldes disse ofte at signalet på det trådløse nettet eller mobilnettet er for svakt.
Du kan forsøke å starte avspillingen på nytt for å se om problemene blir borte.
Vet du at dekningen eller det trådløse nettet er bra nok, ta kontakt med kundesenteret for videre hjelp.
Opplever du at det er dårlig kontakt mellom fjernkontrollen og TVen?
OBS! For at du skal kunne bruke fjernkontrollen til å styre TVen må bluetooth være aktivert.
Forsøk å sjekke om fjernkontrollen er koblet til bluetooth. Det gjør du ved å velge «Innstillinger» i hovedmenyen og bla ned til «Fjernkontroll og tilbehør». Der kan du se om fjernkontrollen er tilkoblet eller ikke.
Selv om fjernkontrollen står som tilkoblet kan det være en ide å legge til fjernkontrollen på nytt. Finn fjernkontrollen din på listen og velg «Koble fra». Hold så inne «OK» og mikrofon-knappen samtidig i tre sekunder for å reaktivere Bluetooth.
Fungerer ikke stemmesøk?
Virker ikke stemmesøk i det hele tatt kan det være at Bluetooth tilkoblingen er brutt. Det eneste du må gjøre er å koble den til på nytt.
Gå til "Innstillinger" i hovedmenyen, bla ned til "Fjernkontroll og tilbehør" og følg stegene.
Fjernkontrollen styrer ikke TVen
OBS! For at du skal kunne bruke fjernkontrollen til å styre TVen må TVen din være fra en av følgende produsenter: Samsung, Sony, LG, Phillips, Panasonic, Grunding, Finlux, Hitachi, JVC, Toshiba, Sharp og Pioneer. Det vil ikke fungere å bruke fjernkontrollen til å styre TVen dersom du har et surroundanlegg eller forsterker mellom TV og boks.
Etter at du har koblet din Telia Box til TVen med HDMI-kabel, skal det automatisk fungere å bruke fjernkontrollen til å styre TVen.
Styrer ikke fjernkontrollen TVen automatisk? Prøv dette:
- Press og hold «on/off-knappen» og «OK» i tre sekunder.
- Etter tre sekunder, press og hold «CH+» og «CH-« til TVen skrur seg av
- Når TVen har skrudd seg av, trykk «OK» for å fullføre sammenkoblingen. LED-lampene skal da blinke tre ganger.
Fungerer det fortsatt ikke? Forsøk følgende:
- Press og hold «OK» og tallkoden for din TV i minst tre sekunder(tallkodene finner du i listen under).
- Etter tre sekunder, press og hold «CH+» knappen til TVen skrur seg av.
- Når TVen har skrudd seg av, trykk «OK» for å fullføre sammenkoblingen.
Tallkoder for TV-produsentene som støttes:
Samsung: 1
Sony: 2
LG: 3
Philips: 4
Panasonic: 5
JVC: 6
Grundig: 7
Finlux: 8
Thomson: 9
Toshiba: 0
Dersom det ikke ble valgt inn noen kanalkilde under førstegangsoppsettet, vil ikke Telia-boksen din vite hvilke kanaler du skal ha tilgang til. Da vil du kunne oppleve at du havner på Google Play Movies når du eksempelvis forsøker å se på direkte-TV.
Slik fikser du det:
- Trykk på "Direkte"-knappen (Slik at du ser Google Play Movies), og trykk "OK"
- Bla til "Innstillinger" og trykk "OK"
- Bla til "Kanalkilder" og velg "Telia TV"
Da skal kanalene dine lastes inn.
Dersom du trenger hjelp til oppkobling av din Telia box vil vi selvfølgelig være behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss på telefon 71 40 55 00 eller send e-post til: post@sucom.no.
Om du har behov for flere Telia boxer er leieprisen per måned kroner 49,- per ekstra boks. Ta kontakt med oss på telefon 71 40 55 00 eller send e-post til: post@sucom.no.
Nei, foreløpig kan du ikke kjøpe mer poeng direkte i Telia Play. Her må du fortsatt logge inn på Min Side Telia for å gjøre dette.
Nei, per dag dato kan du ikke lage ulike brukere i Telia Play.
Er det vanskelig å betale regningen en måned kan du få betalingsutsettelse inntil en måned. Du kan logge deg inn på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 71 40 55 00.
Dersom du flytter innenfor et område vi kan levere TV til, kan du ta med deg din Telia Box til din nye bolig. Du må imidlertid ta kontakt med oss slik at vi kan omregistrere abonnementet og oppdatert adressen.
Telia Box i borettslag skal stå igjen, og omregistreres på ny beboer. Ny beboer må ta kontakt med oss.
Ja, du kan ha både eFaktura og AvtaleGiro på en regelmessig betaling. Da kan du opprette en eFaktura (for å spare miljø og penger) og samtidig opprette en AvtaleGiro. Da vil betalingen skje automatisk fra et bestemt kontonummer, i tillegg til at du har du oversikt i faktura.
Nei, du må ikke logge inn med Google-konto. Du kan velge å hoppe over dette punktet og eventuelt logge deg inn med Google-konto på et senere tidspunkt.
Vi anbefaler innlogging for oppdatering av Apper.
TV-abonnementet og dekoderleie faktureres forskuddsvis hver måned med 14 dagers betalingsfrist.
TV-kunder i Rauma vil få regning på produktpakke via Rauma Energi Bredbånd.
Husk at du kan ta med deg ditt abonnement til ny adresse hvis den nye adressen er tilknyttet Sucom sitt nett.
Med Telia Play har du tilgang til alle strømmetjenester og kanaler i ett abonnement! Velg inn og ut så ofte du vil – ingen binding og umiddelbar tilgang.
Usikker hvordan det funker? For hjelp https://www.telia.no/kundeservice/tv/velg-hva-du-vil-se/
Nei, denne oppdateringen med innhold skjer i første omgang kun på Telia Box. Vi håper å kunne få denne oppdateringen også på Apple TV, Chromecast og Telia Play appen i fremtiden.
Nei, denne oppdateringen med innhold skjer i første omgang kun på Telia Box. Vi håper å kunne få denne oppdateringen også på Apple TV, Chromecast og Telia Play appen i fremtiden
Ja, Valgmenyen består slik den er i dag, og vil fortatt være tilgjengelig på Min Side som før.