Telia er for tiden i forhandlinger med TV 2 om en ny og langsiktig TV-avtale
Hva skjer hvis de ikke blir enige?
Telia jobber for å komme til enighet, men hvis dette ikke skjer vil TV 2 sine kanaler og strømmetjenester, deriblant de faste kanalene TV 2 Direkte og TV 2 Nyhetskanalen, samt strømmetjenesten TV 2 Play, fra 1. mars dessverre kunne bli utilgjengelige på vår TV-tjeneste.
Dersom det ikke skulle bli en avtale kan du fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Kompensasjon hvis det ikke blir en avtale
Hvis vi ikke blir enige med TV 2 om en ny avtale vil du som kunde få følgende kompensasjon:
- 50 ekstra TV-poeng som kommer automatisk
Hva skjer videre?
Vi vil understreke at Telia sitt mål er å få plass en avtale med TV 2 som sikrer kundene valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter.
Spørsmål og svar
Hvis Telia ikke blir enige med TV 2 om en ny avtale vil følgende kanaler og strømmetjenester berøres:
- Faste TV-kanaler: TV 2 Direkte, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil og TV 2 Nyheter
- TV-kanaler som kan velges inn: TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2
- TV-kanaler i tilleggspakker: TV 2 Sport Premium, TV 2 Sport Premium 2, Hits, Stars og SF-kanalen
- Strømmetjenester: TV 2 Play (med og uten reklame) og Nordisk Film+
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Videre vil kunder som har tilgang til TV-kanaler i tilleggspakker ikke bli fakturert i aktuell periode.
Målet er å få plass en avtale med TV 2 som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter. Forhandlingene pågår i disse dager, og vi vil holde deg som kunde informert på denne siden fremover.
Fra det tidspunktet det ikke foreligger en avtale. Dagens avtale utløper 28. februar 2025.
Du som kunde vil i dette tilfellet kompenseres gjennom 50 ekstra TV-poeng som kommer automatisk.
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Merk at TV 2 Play ikke vil være tilgjengelig via Telia Play-appen, så du må bruke TV 2 Play-appen direkte på Telia box.